Takoj po rojstvu dojenčkove oči slikajo črno-belo sliko s sivimi odtenki. Svoj vid lahko osredotočijo zgolj na dvajset do trideset centimetrov dolžine. Prva učna ura zajema osredotočenje na obraz človeka, ki dojenčka pestuje, nato se njegova radovednost razširi na svetle predmete v njegovi bližini. V prvih nekaj tednih življenja so se že sposobni za nekaj sekund osredotočiti na predmet v njihovi bližini, med osmim in dvanajstim tednom pa z očmi že spremljajo premikajoče ljudi in objekte v njihovi bližini. V začetku premikajo celotno glavico, do četrtega meseca starosti pa so sposobni premikajoč predmet slediti zgolj s premikanjem oči. Obenem razvijejo očesno spremljanje, počasi razvijejo tudi sledenje in osredotočenje na določeno gibanje. Nekateri starši so v skrbeh, ker njihovi otroci še niso dosegli za njihovo starost primerljive razvojne stopnje, vendar je strah največkrat povsem odveč. Vzrok leži v nezadostno razvitem nevromišičnem nadzoru, zato nekateri otroci to spretnost dosežejo kakšen mesec kasneje. V tem obdobju otroci večkrat poškilijo, če pa škilavost traja dlje časa pa se odpravite po nasvet k vašemu pediatru ali mu hibo zaupajte ob rednih sistematskih pregledih. Štirimesečni dojenčki že poskušajo prijemati predmete v svoji bližini, ter uskladiti vid in premikanje rok. Prav tako se v prvih štirih mesecih razvije barvni vid, ki zanje pomeni nov in razburljiv pogled v svet.
Ko so otroci sposobni sedeti, se dvigovati in obračati, se prične razvijati in usklajevati telesna in očesna koordinacija. Dojenčki že zelo spretno koordinirajo korelacijo oči – roke, sami si lahko vstavijo dudo ali stekleničko. Njihove roke postanejo njihovo najmočnejše orodje – primejo skoraj vse kar vidijo in lahko dosežejo. V tem obdobju si tudi zapomnijo stvari, ki jih vidijo. Do petega meseca so dojenčkovi možgani končali razvoj kako slike, ki prihajajo iz obeh oči projecirati v eno sliko in tako razvijejo globinski vid. Prostorske in dimenzijske lastnosti se kljub temu razvijajo in izboljšujejo še naprej. Oči se lažje osredotočijo na opazovan predmet, oči so sposobne ločiti razdaljo. Normalno ostrina vida se razvije pri okoli šestih mesecih starosti.
Večina dojenčkov se v tem obdobju že prične plaziti, zato oči nadaljujejo z učenjem koordinacije med vidom in telesnimi gibi. Približno že znajo oceniti razdaljo, pričnejo ločevati med premikajočimi in statičnimi predmeti. Njihova nenadna mobilnost omogoča številne nove izkušnje in hiter razvoj vizualne sposobnosti dojenčka, ki že razvije sposobnost razmerja svojega telesa in velikost, ter oblike predmetov v njegovi bližini. Do šestega meseca se razvije dokaj natančen nadzor nad očesnimi mišicami in premikanjem oči.
V tem obdobju so dojenčki sposobni oceniti razdaljo. Usklajeno delovanje oči, rok in preostalega telesa jim omogoča dokaj natančno metanje predmetov. Do konca se razvijejo zaznavne sposobnosti. Integracija vida in motoričnih sposobnosti omogočata manipulacijo z manjšimi predmeti. Ko otroci shodijo je njihov vid že dodobra razvit.