Koliko časa že obstaja Helen Doron šola angleščine?
Začetek učenja angleščine po metodi Helen Doron sega v daljno leto 1984. Metodo učenja je ustvarila pedagoginja in lingvistka, Helen Doron. Najprej se je metoda razvila v Izraelu, kjer sicer Britanka po rodu, Helen Doron, živi že vrsto let in se nato najprej razširila v Avstrijo in postopoma še v ostale evropske države.
Koliko časa pa ste prisotni v Sloveniji?
Sistem učenja angleščine po metodi Helen Doron je v Slovenijo prišel leta 2011. Naše centre pa lahko danes najdete v Ljubljani, Mariboru, Kopru in Sežani. Cilj pa je širitev tudi v ostala mesta po Sloveniji.
Kdo je Helen Doron?
Helen Doron je jezikoslovka in pedagoginja, ki prihaja iz Velike Britanije. Za ustvaritev učenja angleščine po metodi, ki jo je imenovala po sebi, se je odločila v trenutku, ko je pri lastnih otrocih videla, kako poteka učenje violine po Suzukijevi metodi. Njena metoda učenja tujega jezika na način, kot se otrok uči materinščine, je postala zelo zaželena in prepoznavna ter se je hitro razširila iz Izraela, kjer Helen Doron živi z družino, tudi na ostale države. Danes jo podpirajo različni strokovnjaki po vsem svetu, metodo pa izvajajo v 32 državah po svetu.
V čem se vaša šola za zgodnje učenje angleščine razlikuje od ostalih?
Iz izkušenj si upam trditi, da se razlikujemo po učinkovitosti. Otroci se z našimi tečaji učijo zelo hitro in uporabljajo pravilno izgovorjavo, z večletnim obiskovanjem naših tečajev pa kmalu dosežejo tekoče znanje angleščine. Poleg tega so raziskave so pokazale, da so otroci iz dvojezičnih družin, ki se že od rojstva učijo dva jezika hkrati, mentalno bolj razviti, saj učenje drugega jezika povzroča nastanek sinaps ali povezav v možganih, ki trajno vplivajo na inteligenco otroka. Te možganske povezave se lahko tvorijo le do šestega leta starosti, kasneje ta sposobnost zamre. Prav zaradi tega je zgodnji pričetek učenja ključnega pomena. Pozitivno vpliva tudi na otrokov umski razvoj, sposobnost izražanja, še dodatno pa stimulira otrokovo splošno inteligenco. Strokovnjaki so potrdili, da je strah pred tem, da bi bil otrok prehitro izpostavljen tujemu jeziku, povsem odveč. Na to, da se otrok v zelo zgodnjem otroštvu povsem naravno sooča z dvema in več jeziki kažejo že dvojezične družine. Ti otroci imajo tudi bolje razvit občutek za melodiko tujega jezika in tako tudi v kasnejših letih lažje in hitreje osvajajo nova znanja, tako v besednem kot nebesednem izražanju. Otroci in dojenčki v učnem centru angleščine Helen Doron so angleščini izpostavljeni enako, kot so doma izpostavljeni maternemu jeziku. Tujemu jeziku so torej izpostavljeni še preden se jim razvijejo organi govora, s katerimi lahko dejansko komunicirajo. Iz okolice srkajo zvoke in besede, ki jih kasneje s pomočjo usposobljenih učiteljev in skupine vrstnikov povežejo s pomenom.
Pravite, da otroke učite angleščino na naraven način. Kaj pomeni naravno učenje angleščine?
Naravno učenje angleščine pomeni učenje tujega jezika na enak način, kot se otrok uči materinščine. Navadno se otroci oziroma mladostniki začnejo jezika učiti pozneje, ko že znajo govoriti in pisati. Naravno učenje pa se prične že veliko pred tem, ko otrok še ni zmožen pisanja in govora. Takrat se jezika uči s ponavljajočim se poslušanjem, enako, kot se naučimo maternega jezika, zato temu pravimo naraven način.
Od kje ideja naravnega učenja angleščine?
Helen Doron se je nad uvedbo takšnega načina učenja tujega jezika odločila ob vpisu svoje tedaj 4 letne hčerke v glasbeno šolo violine, kjer so otroke učili inštrumenta po Suzukijevi metodi. Dr. Shinichi Suzuki je metodo poučevanja violine zgradil na predpostavki, da se otroci učijo glasbe na enak način ter z enako navidezno lahkoto kot se učijo govorjenja. Po Suzukijevi metodi se otroci najprej naučijo inštrumenta in glasbe le s poslušanjem, tako v šoli kot v domačem okolju ob igri. Z inštrumenti eksperimentirajo ter ustvarjajo hrup in zvok, šele nato se učijo ustvarjanja notnih zapisov ter melodije. Suzuki svojo metodo imenuje »govorica glasbe«. Helen Doron, jezikoslovka in pedagoginja, je tukaj videla priložnost: »Zakaj se otroci tudi jezika ne bi učili tako, kot se lahko učijo glasbe?« Leta 1985 je tako ustvarila tečaj zgodnjega učenja angleščine, ki temelji na učenju v manjših skupinah, pozitivnemu spodbujanju, ponavljajočemu se poslušanju, petju pesmi in poslušanju zgodb. Poučevanje pa se poleg vsega odvija v spodbudnem in otroku prijaznem okolju. Helenine učne urice so zabavne, živahne, čustvene in ustvarjalne, hkrati pa zagotavljajo otroku dobro počutje.
S to posebno metodo učenja angleščine je mogoče učiti že 3 mesečnega dojenčka. Zakaj in kako tako zgodaj?
Dojenček ima naravni nagon za učenje, ki mu omogoča preživetje. Vzporedno z maternim jezikom se lahko nauči katerakoli jezika, če mu je dovolj sistematično izpostavljen. Za učenje tujega jezika je najpomembnejše ravno zgodnje obdobje v razvoju, saj so dojenčki takrat še posebno dojemljivi za sprejemanje novih informacij. Kot sem že omenila, učenje tujega jezika v zgodnjem otroštvu povzroča nastanek povezav v možganih, ki trajno vplivajo na inteligenco ter pomagajo pri nadaljnjem razvoju otroka. Pomemben podatek pa je, da se te možganske povezave lahko tvorijo le do šestega leta starosti, ravno zato je zelo priporočljiv zgodnji pričetek učenja. Otroci se v zgodnjem otroštvu povsem naravno soočajo z dvema in več jeziki, to pa jim v prihodnje koristi tudi pri hitrejšem osvajanju novih znanj. Otroci in dojenčki v učnem centru angleščine Helen Doron so torej tujemu jeziku izpostavljeni tako kot maternemu. Tečaj Baby’s Best Start, ki je namenjen najmlajšim, bi lahko opisali kot razvojni tečaj, ki je prepleten z angleščino. S pomočjo staršev z otroki izvajamo gibalne vaje, razvijamo grobo in fino motoriko ter vključujemo vse čute, poleg tega pa uporabljamo rime in pesmi. Vse to zelo blagodejno vpliva na otrokov razvoj.
Kako otroci sprejemajo oz. srkajo ponujeno znanje in na kakšen način pritegnete njihovo pozornost?
Za otroka je optimalno, če se lahko jezika uči v naravnem in sproščenem okolju, v katerem se počuti prijetno, kar pa ni vedno mogoče. Prav v tem oziru so lahko posebne metode učenja tujega jezika, kot je tudi Helen Doron, v bistveno pomoč, saj se otroci lahko na zabaven način učijo tujega jezika ter pri tem dosegajo visoko učinkovitost in izvrstne rezultate. Otrok se lahko zmede, če mati z njim govori v dveh različnih jezikih. Jezik, ki ga mati uporablja s svojim otrokom je del njegove identitete. Tečaji zgodnjega učenja angleščine to rešujejo tako, da staršem ni potrebno znati drugega jezika. Otroci povezujejo tuj jezik z učnim centrom, doma pa jim umetno angleško okolje starši ustvarijo s pomočjo zvočnih zapisov, ki so del učnega kompleta. Najbolj priporočljiva uporaba zvočnih zapisov je takrat, ko se otrok ukvarja z nečim drugim: z igro, s hranjenjem ali vožnjo z avtom. Starši se doma z otrokom pogovarjajo v maternem jeziku, tujega jezika pa se otrok nauči vzporedno, s pomočjo zvočnih zapisov in licenciranih učiteljev v učnem centru. Otroci so izpostavljeni avdio-vizualnemu gradivu, učnim pripomočkom in naravnemu načinu učenja skozi gibanje, mimiko, petje in ples. Jezika se učijo intuitivno, skozi že osvojene besede pa poskušajo razumeti pomene neznanih besed. S tem se učijo tudi razmišljanja v angleškem jeziku, tako pa se učenje angleščine še dodatno pospeši.
Kakšno metodo učenja uporabljate pri svojem delu?
Pri svojem delu uporabljam izključno mednarodno priznano metodo učenja Helen Doron Early English, ki zagovarja učenje na igriv in zabaven način s ključnim dejavnikom poslušanja zvočnih zapisov, v spodbudnem in sproščenem okolju.
Kje se lahko otroci učijo angleščine po tej metodi? Imate morda več jezikovnih centrov ali poteka učenje preko knjig morda tudi preko digitalnih medijev?
Otroci se lahko angleščine po metodi Helen Doron učijo v vseh naših centrih, ki jih trenutno najdete v Ljubljani, Mariboru, Kopru in Sežani. Dogovarjamo se že za nove lokacije, v naslednjem letu pa imamo cilj svojo prisotnost razširiti po celotni Sloveniji. Pri naših učnih uricah inovativno prepletamo ponavljanje besed in besednih zvez ter s stimulativnim okoljem otroku omogočamo, da izredno hitro in neobremenjeno osvaja nova znanja. Učne ure so igrive in zabavne, način učenja pa sledi naravnemu razvoju otroka in se mu povsem prilagaja. Prav poseben poudarek namenjamo tudi razvoju otrokove samozavesti ter njegovi želji po osvajanju in spoznavanju novih znanj ter učenju na splošno. Ta učinek lahko dosežemo le s prisotnostjo človeškega faktorja, z osebnim stikom, ki ga z vsakim otrokom navežemo posebej, zato je za učenje po metodi Helen Doron potrebna fizična prisotnost učitelja. Tečaji potekajo s podporo risanih epizod in možnostjo igranja igric na našem izobraževalnem portalu Kangi Club, ne nudimo pa tečajev, ki bi temeljili izključno na uporabi digitalnih medijev.
Imajo starši možnost kje videti, kako poteka ta metoda učenja angleščine?
Seveda, vsi starši so vljudno vabljeni na naše učne urice v katerega koli izmed centrov Helen Doron, kjer si lahko skupaj z otrokom v živo ogledajo in preizkusijo, kako učenje poteka. Na predstavitvene urice se lahko prijavijo v sebi najbližjem centru, ki ga najdejo na http://www.helendoron.si/worldwide.php.
Kako velike so po vašem mnenju lahko skupine otrok za doseganje najoptimalnejših pogojev učenja angleščine?
Optimalna število otrok v skupini je od štiri do osem, saj tako lahko učenje poteka dovolj sproščeno, poleg tega pa je dovolj časa, da se lahko posvetimo vsakemu otroku posebej.
Katere programe nudite? Imate tudi program naravnega učenja angleščine za odrasle?
V centrih Helen Doron Early English lahko otroke vpišete v številne različne programe, ki so prilagojeni glede na želje staršev in starost otrok. Izbirate lahko med naslednjimi programi: Baby’s Best Start, Fun with Flupe, More Fun with Flupe, English for all children, More english for all children, Play on, Botty the robot, Paul Wards World, Paul Ward and the treasure, English through drama in počitniški telaji oz. Holiday courses. Več informacij o vsakemu posameznem programu lahko najdete na naši spletni strani: http://www.helendoron.si/programme.php.
Kdaj je po vašem mnenju najboljši ali najkasnejši čas začetka učenja angleškega jezika?
Čim prej tem bolje. Pri nas začnemo s starostjo 3 mesecev, da mamicam in dojenčkom damo dovolj časa, da si ustvarijo svojo rutino in nato začnejo s srečanji v naših centrih. Vsekakor pa zagovarjam to, da z učenjem pričnemo pred dopolnjenim šestim letom, saj otroci v tem obdobju veliko lažje srkajo znanje iz okolice in ga nato tudi lažje ohranjajo.