Preden lahko sebe uspešno tržite pri drugih, morate najprej znati prepričati sebe. Če sami ne verjamete, da ste najboljši, potem vam ne bo verjel nihče. Joe Girard je v svoji knjigi Kako najbolje tržim sebe (28,1999) lepo opisal kako v treh korakih vzljubimo sebe:
In res, v procesu trženja sebe lahko zmagate le, če verjamete, da ste najboljši, in se tako tudi obnašate. Osnovno pravilo je, da zaupate vase. Vi ste edinstven posameznik. V vas so prvovrstna energija, znanje in sposobnosti. Vsa negativna čustva, kot so zavist, ljubosumje, pohlep, sovraštvo….vse to izrinite iz sebe. To so čustva, ki so ovira pri trženju. Kako boste prepričali morebitnega delodajalca v vaše sposobnosti, če še sami vanje ne verjamete? On vas še ne pozna, v zelo kratkem času ga morate naudušiti zase. Torej, postavite se pred ogledalo in si oglejte edinstveno osebo, ki bo v svojem življenju dosegla uspeh. In tu ne govorim le o uspehu v profesionalnem življenju, dosegli boste uspeh tudi v družbi, družini, kjerkoli si boste postavili to kot svoj cilj.
Vsak proizvod potrebuje kupca, če se želi prodati. Vsak od nas se na nek način vedno prodaja, to nam je sedaj že znano. Da bi se lahko uspešno tržili pri drugih, se morate predstaviti v najboljši luči. Zato se za trenutek postavite v vlogo kupca in se vprašajte, ali bi vas želel kupiti, ali vas potrebuje. Pomislite, kako se predstavljate drugim, tako glede vsebine kot zunanjosti. Kako vas vidijo drugi? Pri tem bodite iskreni do sebe, vendar ne pesimistični. Odkrijte svoje prednosti, morate pa prepoznati tudi pomanjkljivosti. Skrivanje pred napakami ne bo izboljšalo vaše podobe. Prepoznavanje pomanjkljivosti vodi k izboljšanju vaše slike v očeh kupca in s tem k uspehu pri trženju sebe.
Vsak proizvod se predstavlja s svojo vsebino in zunanjostjo. Tudi vi. Vaša vsebina je tisto, kar nosite v sebi. To je vaša osebnost, vaša energija, ki jo izžarevate, vaš nasmeh in smejoče se oči. Vprašajte se, ali ste prepričani o lastnih vrednostih. Izžarevate zanos? Če v tem trenutku ne veste odgovora, nič za to. Ste na dobri poti, da ga boste našli. Če ste samo zamahnili z roko, potem ste izgubili bitko na poti do uspeha.
Poleg vsebine je pomembna tudi embalaža. Vaš izgled. Pomislite koliko denarja in časa potrošijo oglaševalci za študije primerne embalaže za posamezni izdelek, da bo všečen potrošnikom. Bodite kritični do svojega izgleda, kajti to je vaša embalaža. Vaša vsebina in izled morata delati z roko v roki. Ne potrebujete globokih tržnih raziskav, le pomislite, komu se boste predstavili in kaj bi želeli doseči.
Ko ste se prepričali o vaših vrednotah, ko ste začeli verjeti vase, je zrasla vaša samopodoba. V trženjskem jeziku bi to pomenilo, da ste temeljito spoznali proizvod, vse njegove prednosti in pomanjkljivosti, veste kakšne so njegove konkurenčne prednosti. Naredili ste temeljito analizo sebe, vaše podobe navzven in v sebi. Vaše konkurenčne prednosti si zapišite. To ste vi, vaša podoba na trgu. V tem ste drugačni od drugih, tu vidijo vaši kupci tista zadovoljstva, na osnovi katerih se bodo odločili ravno za vas. Ponudite jim tisto, kar si želijo. Ne poudarjajte vaših sposobnosti brez premisleka. To so vaše dragocenosti, ki jih boste vnovčili. Ponudite jim to tako, kot si želijo. In ponavljam, bodite pozitivni.
Zdaj je čas, da se odločite o namenu trženja. V strogem poslovnem svetu govorimo o strategiji trženja in strateškem načrtovanju, ki je prvi pogoj za učinkovito izvajanje trženjske dejavnosti. Zakaj bi to veljalo le za podjetja? Saj ne, velja tudi za vas, ali še več, velja predvsem za vas. Torej, postavite si najprej cilj. Ne bo odveč, če spomnimo, da morajo biti cilji dosegljivi, realni in merljivi. Vedeti morate natančno, kaj želite doseči. Bodite načelni, a ne zasujte se s preveč cilji. Tudi cilje si zapišite. Zapisano je vedno pri roki, nas opominja, spominja in usmerja.
Ko se vam cilj usidra v podzavest, ko ste prepričani, da to res želite, ko ga sprejmete, je čas za vprašanje, kaj moram storiti, da cilj dosežem. Postavite si strategijo, podrobno načrtujte vsak korak. Dobro načrtovanje vam zagotavlja, da bodo vaše aktivnosti oblikovane tako, da vas peljejo k uresničevanju vašega cilja. Dobro načrtovanje je pol uspeha. Sredi poti se ustavite, poglejte nazaj in natančno analizirajte doseženo. Ste še vedno usmerjeni k cilju? Kaj ste dosegli? Vam ustreza? Tu je še čas, da ukrepate.
Kljub temu, da je načrtovanje poti do cilja izjemnega pomena, sem ga v tem prispevku le kratko omenila. Več pozornosti namenjam načinu, kako se prepoznati in o sebi oblikovati pravo podobo. Svojo vsebino in embalažo morate znati predstaviti trgu, še prej pa se morate naučiti poiskati svoje konkurenčne prednosti.
Joe Girard v svoji knjigi Kako uspešno tržiti sebe podrobno opisuje, kako se tržiti, kako doseči uspeh. Njegov prispevek k temi je nedvoumno izjemen. Vendar se pri branju njegove knjige ne morem izogniti občutku, da je resnični svet nekje drugje, izven njegovih zgodb o uspehu. Tak občutek me preveva tudi, ko berem podobne uspešnice, ki nas učijo kako uspeti v življenju, kako postati milijonar in podobno. Vendar ima Joe Girard prav ko trdi, da se vedno tržimo, ali si to priznamo ali ne. In trženja sebe se moramo naučiti.
Moje mnenje je, da poteka uspešno trženje sebe v treh korakih:
S prispevkom sem želela kratko predstaviti to videnje trženja nas samih, brez zgodb o uspehu, rekorderjev med prodajalci in hitrih milijonarjev. Vsak mora najti in kreirati svojo zgodbo o uspehu.
A nekaj drži kot pribito, spoštujte samega sebe in vsi vas bodo spoštovali. Ceniti sebe ne pomeni biti prevzeten. Pomeni iskati v sebi tisto, kar je dobro, pomeni spoznati se in predstaviti se navzven. Vem, sprašujete se kako. A o tem kdaj drugič.
Vir: zaposlitev.net