Okolje v montessori vrtcu je oblikovano tako, da stimulira otrokove čute, zadovoljuje njegovo vedoželjnost in potrebo po učenju spontano z bolj malo posegi odraslega. Učitelj je pasiven, začasno ukinja svoje delovanje in avtoriteto, da ne bi oviral otroka in mu preprečeval, da deluje. Tak učitelj je vesel, ko vidi, da otrok sam dela stvari, da napreduje. Za njegov napredek si ne jemlje zaslug.
Ključen element montesorri pedagogike, je svoboda, pa vendar to ne pomeni, da lahko otrok dela kar hoče. Otrok ima možnost, de dela tisto, kar si je izbral in je ob tem sposoben kontrolirati samega sebe, ne glede na to, kar mu diktirajo notranje misli in občutki v določenem trenutku.
Npr:
V večini vrtcev poučujejo otroke na podlagi vzgojno izobraževalnih konceptov, ki temeljijo na skupinskem delu, ki ga vodi učitelj. V Montessori vrtcih in šolah delo poteka spontano, otroci delajo neodvisno in samostojno z več materiali.
Za otroka je svet prevelik, preobsežen in preveč zmeden. Na podlagi pazljive izbire materialov, ki jih za otroka pripravlja učitelj, lahko le ti svobodno raziskujejo svet na stopnji razvoja, ki jo razumejo. Materiali in vaje so pripravljeni tako, da stimulirajo samostojno raziskovanje. Pripravljeno okolje stimulira otroka, da raziskuje in dela od v svojem lastnem ritmu od bolj preprostih vaj k boj zapletenim. Na podlagi tovrstnih procesov je zadovoljena otrokova naravna radovednost. Otrok občuti zadovoljstvo, ko odkriva svet okoli sebe.
Vir: Zavod za montessori vzgojo
Montessori metodo uporablja Hiša otrok-Vrtec Montessori. Več o vrtcu si lahko preberete na njihovi spletni strani: vrtec.skofijska.si/web_page/