Friday, December 27, 2024


Medtem ko se je od februarja 2006 do februarja letos podražila polovica storitev in le 19 odstotkov izdelkov v trgovinah, pa se je do maja delež podražitev v trgovinah povišal na 40 odstotkov.

Najbolj sta dražila Tuš in Hofer

V primerjavi z marcem letos se je število izdelkov in storitev, ki so se podražili od februarja lani, dvignilo za dobrih osem odstotkov. Pri tem se je v zadnjih treh mesecih zvišalo 21 odstotkov cen; podražilo se je 11,6 odstotka vseh storitev in 22,7 odstotka vseh izdelkov iz košarice ZPS. Med podražitvami izstopajo zamrznjen krompirček, ribe, sadni sokovi, nekatera zdravila, mlečni izdelki, tunina, jajca in mesni izdelki. Cene so najbolj "navijali" v Tušu in Hoferju. Pri storitvah lahko med podražitvami najdemo frizerje, avtošole, nekatere javne in gostinske storitve ter rekreacijo.

Viktor Vauhnik, izvršni direktor Trgovinske zbornice Slovenije (TZS), je nad rezultati raziskave presenečen, saj je, kot pravi, med trgovci huda konkurenca, še zlasti po vstopu "diskontnikov". Prepričan je, da gre zgolj za posamezne primere. "Trgovci smo se držali zaveze, da ne bomo izkoriščali zamenjave valute za dvigovanje cen," poudarja Vauhnik. Med možnimi vzroki za podražitve pa omenja visoko gospodarsko rast in dvig cene jekla, kar se kaže v pritiskih dobaviteljev na cene trgovcev.

ZPS za podaljšanje dvojnega označevanja

Ker se bo s koncem junija iztekel zakonski rok za dvojno označevanje cen, je ZPS na TZS, Obrtno (OZS) in Gospodarsko zbornico (GZS) naslovila prošnjo za prostovoljno nadaljevanje dvojnega označevanja cen do konca leta. "Dvojne cene prispevajo k transparentnosti in otežujejo nesorazmerne podražitve. Skrbi nas, kaj bo po koncu junija. Cene v evrih so zaradi nižjih številk navidezno zelo prijazne, hkrati pa se s 1. julijem odpira tudi trg energije. Glede na informacije iz držav, ki so ta trg že liberalizirale, lahko pričakujemo podražitve," opozarja predsednica ZPS Breda Kutin. Tudi podatki iz spletne ankete ZPS kažejo, da okoli 70 odstotkov sodelujočih meni, da bi bilo nadaljevanje dvojnega označevanja cen koristno.

Viktor Vauhnik pravi, da so svojim članom že posredovali pobudo za prostovoljno nadaljevanje dvojnega označevanja. "V anketi med trgovci smo ugotovili, da bo večina ohranila dvojno označevanje, vsaj do spremembe cen. Zelo pragmatično namreč ugotavljajo, da so zanje nove kode strošek," je povedal Vauhnik.

Pobudo za nadaljevanje dvojnega označevanja podpirajo tudi v OZS, pri tem pa svetovalec generalnega sekretarja Marjan Ravnik ugotavlja, da med članstvom za to ni velikega interesa. "Tisti, ki želijo, da bi imel potrošnik jasno sliko o cenah, in ki ne bodo spreminjali cen, bodo verjetno nadaljevali to prakso, pri drugih pa je vprašanje. Treba je tudi vedeti, da je dvojno označevanje strošek, ki je samo na ramenih ponudnikov," opozarja Ravnik

Vir: Dnevnik

Kategorija:   Novice, zdravje
Naslednji prispevek

Kako pomagati otroku skozi puberteto?

13 junija, 2012 0