Saturday, November 16, 2024

Razvojniki pripravljajo robota, ki naj bi v bližnji prihodnosti zamenjal vzgojiteljice v vrtcih. Raziskovalci trdijo, da se predšolski otroci podobno kot na ljudi, navežejo tudi na sofisticirane robote.


Kljub razvoju vse boljših in »razumnejših« robotov je Noel Sharkey, sicer profesor robotike na fakulteti v Sheffildu, proti uporabi robota-vzgojitelja, ki ga razvijajo na Japonskem in ga bodo testirali v ameriških vrtcih.

»Prednost robota-vzgojitelja vidim samo v tem, da bodo starši preko kamer nameščenih na robotu, preko interneta opazovali svoje otroke med igro in z njim tudi komunicirali. Imam občutek, da se bosta robot in nov pristop pri vzgoji otrok pokazala za nekoristnega. Veliko prelahko bi bilo svoje otroke pustiti vzgoji robotu in vse skupaj spremljati v kotu monitorja na svojem delovnem mestu. Mislim, da je povsem varno zaupati otroka robotu, mogoče je za otroke celo zabavno, vendar kakšen vzor ponujamo otrokom – robota?!. Kakšne vrednote želimo na ta način vcepiti našim otrokom?« je Sharkey izjavil za medije.

Kljub zaskrbljenosti Sharkey pravi, da ima druženje z roboti določene prednosti, so zabavni, vedno so se pripravljeni igrati z otroci katerokoli igro in so izvrstna pomoč pri učenju.

Japonski tehnološki giganti že vrsto let razvijajo robote, ki so programirani za zabavo in učenje otrok. Trenutna zakonodaja ne dovoljuje v vrtce zaposlovati robote brez spremstva pravih vzgojiteljev, lahko pa jih »zaposlite« doma.

Prav zaradi vse hitrejšega razvoja robotike, se bodo strokovnjaki zbrani na Robotic Wordu pogovorili o številnih etičnih vprašanjih, ki so povezana z uporabo robotov pri oskrbi starejših ljudi, varnosti, nadzorovanju, skrbi za otroke in v vojaške namene v prihodnosti.

Kategorija:   Novice, Raziskave in novice
Naslednji prispevek

Raziskava o avtizmu

13 junija, 2012 0