Raziskava, ki so jo objavili v reviji Science je pokazala, da dobri učitelji otrokom z najboljšimi geni pomagajo, da berejo še boljše, slabši učitelji pa onemogočajo hitrost njihovega razmišljanja in jo približajo na povprečen razredni nivo.
Jeanette Taylor iz floridske univerze je s svojimi kolegi zaključila, da se uspeh v razredih odličnih učiteljev razlikuje odvisno od genetskih predispozicij učencev.
»Slabi učitelji preprečujejo razvoj otrokovih intelektualnih zmožnosti,« so poudarili znanstveniki.
Za dokaz svoje teorije so znanstveniki v raziskavo vključili dvojčke.
Enojajčni dvojčki imajo popolnoma enak DNK-a, dvojajčni pa delijo približno polovico DNK, podobno kot ostali bratje in sestre.
Njihova teorija se glasi: če je eden od enojajčnih dvojčkov uspešnejši od brata ali sestre v drugem razredu, so zato krivi učitelji.
Znanstveniki so preučevali 280 parov enojajčnih in 526 parov dvojajčnih dvojčkov, v prvem in drugem razredu osnovne šole.
Če so bili učitelji, so bili geni otrok zares pomembni.
V primeru, da je bil eden od enojajčnih dvojčkov odličen v razredu dobrega učitelja, je bil izvrsten tudi drugi. No, v primeru, ko je bil eden od dvojčkov pri dobrem, drugi pa pri slabem učitelju, so otroci velikega genetskega potenciala pri slabših učiteljih dosegali zgolj povprečne rezultate.