Učbenik sestavljajo poglavja, ki obravnavajo različne vidike zdravja in vsebujejo osnovna dejstva za njegovo ohranitev. Vsaka enota je prepletena z dejavnostmi, pri katerih pa ne gre samo za pridobivanje novih znanj, ampak tudi za usmerjanje dijakov v pozitivno razmišljanje. Dijak prek dejavnosti raziskuje ogrožajoče in varovalne dejavnike za ohranitev zdravja in s pomočjo osebnih spoznanj gradi lastna stališča in vrednostni sistem ter si tako oblikuje zdrav življenjski slog.
"Če sam oblikujem svoje življenje, če mu dajem podobo, ki mi ustreza in mi dobro dene, se hkrati veselim življenja. Čutim, da sam živim, ne le vegetiram. Imam svoj slog, kako vstanem, kako začenjam dan, kako se odpravim na delo, kako si pripravim malico, kako zaključim dan. Zdrav življenjski slog potrebuje zdrave obrede. Če nismo pozorni nanje, se nam nehote prikradejo nezdravi in bolezenski obredi, npr. da se z vso naglico poženemo v nov dan, pogoltnemo zajtrk, da vedno zamujamo. Zdravi obredi me spravijo v red in navdajajo z veseljem, da sam oblikujem svoje življenje. Zdravi obredi dajejo življenju zaupnost, varnost, jasnost. Tu je prijetno prebivati, tu se počutimo doma."
(Anselm Grün)
"Kako človek izkorišča dane sposobnosti in kako živi, je v največji meri odvisno od njega samega. Za pravilne odločitve potrebuje človek tudi znanje. Bralcu želimo, da bi se znal s pomočjo tega učbenika pravilno odločati za vse tiste stvari v življenju, ki so zdravju v prid. Da bi tako z zdravim življenjskim slogom, z zaupanjem vase, z dobro podobo o sebi krepil in ohranjal telesno in duševno zdravje."
(prof. dr. Martina Tomori Žmuc)